donderdag 1 maart 2012

MUURSCHILDERING


Tot groot plezier van de meiden ben ik niet alleen maar zoet met mijn naaimachine. Maar af en toe rolt er ook iets leuks uit mijn handen met potlood en verf. Mijn eerste probeersel was de prinsenkikker op de nieuwe kamer van mijn oudste. Deze moest helemaal roze, met hemelbed in prinsessen-stijl.

De kikker en de prinses hoort helemaal bij het thema. De prinsenkikker is wel romantisch en biedt onze prinses alvast een bloem aan.






Deze was best leuk gelukt en ik had de smaak helemaal te pakken. Op de speelkamer van de meiden vond ik een hoekje bij het schoolbord en zocht een geinige afbeelding die daarbij zou passen. Het werd... Tinkerbell!








En toen nog een project... De grote lege muur op de speelkamer mocht wel opgevrolijkt worden. De oudste mocht kiezen (de jongste komt nog even niet verder dan "papa" en "mama").
Maar ja, kies dan maar eens je favoriete prinses. Daarom maar allemaal ('tuurlijk meisje, leg de lat maar lekker hoog voor je moeder). De één is wat beter gelukt dan de ander. Mijn meisje is superblij met haar prinsessen-speelkamer en verteld al haar vriendinnetjes trots: "heeft mijn mama helemaal zelf gemaakt, he!"

3 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat gaaf zeg! Vind die kikker helemaal geweldig! Wou dat ik zo tekenen kon....
    Groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, heb je die zo uit de hand geschilderd of gewerkt met een projector? Heel knap hoor! Laat ik aan mijn 3 meiden maar niet zien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor het mooi compliment! Ik heb de kikker en Tinkerbell uit de losse pols getekend. En eerlijk is eerlijk, de Disney prinsessen heb ik met een geleende projector opgezet. Ik kwam met de potloodschets maar niet uit. Helaas was het plaatje erg slecht, maar ik kon hem in elk geval gebruiken voor de opzet en de meeste omtrekken. Vandaar uit kon ik de tekening er weer bij pakken en de rest schetsen en later met verf inkleuren.
    Moet wel zeggen dat ik m'n dag moet hebben met dit soort projecten hoor. De eerste 2 waren in een avond klaar maar de prinsessen, oef... in totaal een 4-weeks project waarin ik soms een uurtje schilderde. Ben er ook niet helemaal tevreden over, maar de meiden zijn blij.

    BeantwoordenVerwijderen