vrijdag 2 maart 2012

KINDERPARTIJTJE; LAMPJES MAKEN

Elke keer is het weer lastig om een leuke activiteit te vinden voor de meiden met een kinderpartijtje. Alles is al eens gedaan en eerlijk is eerlijk... je wilt toch iets origineels doen wat geen kapitalen kost. Na een kleine speurtocht bleek bij ons niet ver vandaan een hobbywinkel te zitten die leuke workshops geeft. Waaronder lampjes maken. Yenthe was gelijk dolenthousiast over het idee.

En zo togen we op de dag zelf naar Eeks Kralen waar de meiden na een goede uitleg enthousiast gingen knutselen.
papier is gescheurd, het plakken kan beginnen
Bijna klaar, nu versieren met glittersteentjes




Het resultaat bekijken in het donker, wauw wat een lief lichtje!
Voor thuis had ik papier en speciale lijn meegenomen want Yenthe wilde ook graag nog een lampje knutselen met haar vriendinnetje die helaas niet op het partijtje kon komen. Dit lampje werd voor haar kleine zusje. Lampjes gehaald bij de IKEA en een middagje scheuren, plakken en versieren. Zie hier het resultaat!
en het lampje voor haar zusje
en dit is hem geworden

3 opmerkingen:

  1. Hi,
    Leuk idee, wil ik ook gaan doen met het feestje van mijn dochter. Wat voor lijm en papier heb je hiervoor gebruikt?

    Groet, Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi,

    Leuk idee, wil ik ook gaan doen voor het feestje van mijn dochter!
    Wat voor lijm en papier heb je gebruikt?

    Groet, Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk!! Ik ben ook op zoek naar een origineel kinderfeestje. Mag ik vragen hoe het Ikea lampje heet? Ik denk dat ik dat lekker thuis ga doen met de meiden!

    BeantwoordenVerwijderen