vrijdag 17 februari 2012

Nog een WIKKELJURKJE

 Nog zo'n leukerd, uit de Knippie Idee nr.4, winter 2008.












Het betreft de tuniek/ wikkeljurk, patroon 22. Echt superleuk patroontje dit en ook nog eens vrij eenvoudig. Mijn eerst maakt ik van een combi in rood tricot met een tricot in zwart/wit met rode hartjes. Een leuke combi. Ik had het originele patroon al iets verlengd omdat ik hem als wikkeljurkje wilde gebruiken en hem daarvoor net iets te kort vond.
 Mijn oudste was er helemaal blij mee. Maar toch was ie wel wat onhandig. Met gym moest het lint weer door het daarvoor bestemde gaatje geprutst worden. En voor een 7-jarige dametje die regelmatig een beetje moet opschieten omdat ze weer aan het babbelen is, is dat niet zo fijn. Helemaal als je hele klas al klaar is om weer naar de klas te gaan. Een andere oplossing dan? Want dit eigen probeersel wilde ik graag eens maken op mijn naailes, om te kijken of ik de lesjes van mijn mams vroeger nog een beetje had onthouden.

Ik heb "het probleem" voorgelegd en mijn naailerares heeft het origineel nog iets meer verknasterd, het bovenlijfje bleef een overslag, maar de onderkant werd gewoon een rokje. Kortom, ze zou hem dan over haar hoofd aan kunnen trekken. Ideaal!

Helemaal enthousiast begon ik aan mijn eerste naailes-project en 2 lessen later is ie bijna af! Zie hier de eerste foto. Alleen nog mouwen en onderkant afwerken. En misschien nog pimpen met een lint? Maar denk dat ik dat toch achterwege laat.
 Dochterlief wil hem nu al aan; "Hij is dan wel niet roze, maar blauw is ook wel mijn lievelingskleur". Schatje he? Daar doe je het voor!
Moet zeggen dat ie naar meer smaakt, ik denk dat ik hem ook een keer als het origineel als tuniek ga maken in een stoer stofje, spijkerjack erover heen. 

Bijna op naar het volgende project. Keep you posted!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten