maandag 20 augustus 2012

...en nog EENTJE, voor het BUURMEISJE

Nog eentje om het af te leren... Ik was zo op dreef en ons lieve buurmeisje zag ik al kijken naar die mooie nieuwe jurkjes van Yenthe. Voorzichtig vroeg ze "Is dat moeilijk te maken? Wel heel mooi hoor!"

Samen met haar mama een kleurtje (nou ja, grijs...) uitgekozen met een vrolijk roze bandje en nog een gehaakt bloemetje. Ze sprong een gat in de lucht van blijdschap toen ze hoorde dat dit jurkje toch echt speciaal voor haar was. (glim glinster grijns)

Hier een foto van de beide meiden;

Okay en stiekem nog een 2e gemaakt ook in blauw groen, exact hetzelfde als die van mijn oudste. Maar die zat als verrassing in een pakketje voor onderweg naar vakantie, dus geen foto van.

En tijdens al dat gegil en geposeer lag poes stilletjes te kijken vanaf een lekker kussen onder de veranda om al zuchtend weer in slaap te soezelen.


5 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige jurkjes!!
    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk gemaakt! Ik las op een ander berichtje in je blog dat het een model uit de Burda was? Wil je misschien ook zeggen welk nummer het betreft? Groetjes Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor, het is wel een oudje. Het betreft de Burda Special E777 (is een nummer per kwartaal of zo waarin ze alle succesnummers met kinderpatronen verzamelen, ik dacht zomer of lente 2004). Model lijkt misschien ook wel een beetje op de Xenia al las ik laatst dat daar een rits in moet. Deze niet, bestaat uit 3 stukken. Voorpand bovenlijf en voorpand rokgedeelte en achterpand, that's it.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,
    Ik zag op jou blog deze jurkjes en ik zou ze graag voor mijn twee meiden willen maken. Ik begin net met naaien en het zijn mooie jurkjes. Helaas kan ik Burda Special E777 nergens meer vinden. Zou je mij aan het patroon kunnen helpen aub?
    Groetjes Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Silvia,
    Ik wil wel een kopie maken, maar dat is heel prijzig. Heb al eerder gevraagd, maar vanwege formaat en de verschillende kleuren kom je op zo'n 10-12 Euro!
    Ik weet dat de Xenia er ook erg op lijkt. Als je het van tricot maakt zou je volgens mij de rits best weg kunnen laten.
    Als je in de buurt woont (Achterhoek) mag je hem met alle plezier lenen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen