vrijdag 11 mei 2012

TUTORIAL T-shirt JURKJE

Overal kom je ze tegen, de T-shirt jurkjes. En ja, ze zijn echt super eenvoudig te maken! Bij de HEMA waren de T-shirts in de aanbieding, dus ik dacht... voor 3 Euro met een restlapje ga ik het gewoon maar eens proberen. En, echt waar... ik was in 3 kwartier klaar!!

Zo heb ik het gedaan (al zal het misschien vast nog eenvoudiger kunnen, maar daarvoor ontbreekt de ervaring)
Een HEMA t-shirt en een lapje stof

Ongeveer 6 cm (afhankelijk van kledingmaat) onder oksel afknippen





Onderstuk jurkje ROOS 3019
T-shirt dubbel vouwen en even passen
Incl. naadtoeslag moet dit wel ongeveer passen
Goede kanten op elkaar





Hij zit in elkaar, nu nog omzomen...

En binnen 1 uur een blij klein meisje met een nieuwe jurk!
Dat gaan we vaker doen! Ik heb nog wat leuke hemdjes die eigenlijk te kort zijn. Dit worden mooie zomerjurkjes. En voor de oudste wil ik een tuniek variant proberen waarbij ik de stof aan het bovenstuk rimpel en de onderkant van het doorgeknipte T-shirt weer hergebruik voor de onderkant. Krijg je een ballon effect. Helemaal leuk en snel resultaat!

7 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan zeg! Hier ga ik me binnenkort ook maar eens aan wagen.
    Het staat je dochter schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zo doe ik het ook! Schattig dat kleine meisje!
    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik de onderkant van het shirt (dat deel wat je afknipt) om een nieuw pofmouwtje te maken. Ik gebruik de mouw van het patroon Lina. Dus, oude mouwtje eruit, nieuw pofmouwtje erin! Past precies!
    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor de tip, ik heb nog een shirtje gekocht, dus ga het snel proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is idd handig en een heel leuk resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi, kom net voor het eerst op je blog, ik maakte gisteren ook net twee zo'n jurkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zeg en wat staat dat lief! =)

    BeantwoordenVerwijderen